Algemene voorwaarden 

Artikel 1. Algemeen
In deze algemene voorwaarden worden de volgende definities gehanteerd:
1. MoveMasters: de wederpartij van de opdrachtgever in de verhuisovereenkomst en tevens de gebruiker van deze 
algemene voorwaarden, zoals bedoeld in artikel 6:231 sub b BW. Gevestigd in Rijswijk onder KvK nummer: 88896552
                                                                                     
2. Opdrachtgever: een natuurlijke of rechtspersoon die MoveMasters opdracht geeft om werkzaamheden uit te voeren of 
diensten afneemt van MoveMasters. De opdrachtgever is tevens de wederpartij van MoveMasters in de overeenkomst, 
zoals bedoeld in artikel 6:231 sub c BW.
3. Partijen: MoveMasters en de klant/opdrachtgever gezamenlijk.
4. Verhuisgoederen: goederen die zich in een niet overdekte ruimte bevinden en bestemd zijn voor de stoffering, 
meubilering of inrichting van die ruimte. Deze goederen zijn reeds gebruikt en vallen binnen de gebruikelijke inhoud van de 
betreffende ruimte, met uitzondering van goederen die volgens de normale opvattingen niet tot de standaardinventaris van die 
ruimte behoren en specifiek bestemd zijn voor verhuizing. Tenzij anders overeengekomen in de verhuisovereenkomst.
5. Verhuisovereenkomst: de overeenkomst tussen MoveMasters en de opdrachtgever waarin MoveMasters tegen 
betaling diensten levert of werkzaamheden verricht, waaronder het vervoeren van verhuisgoederen binnen een gebouw en/of 
over de weg.
6. Schriftelijk: in deze algemene voorwaarden omvat de term "schriftelijk" ook communicatie via e-mail, fax of digitale kanalen, 
mits de afzender en de integriteit van de inhoud voldoende kunnen worden vastgesteld.


Artikel 2. Toepasselijkheid 
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en 
leveringen van diensten of producten door of namens MoveMasters.
2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden 
uitdrukkelijk uit.


Artikel 3. Aanbiedingen en offertes
1. Aanbiedingen en offertes van MoveMasters zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
2. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij partijen dit uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeenkomen.
3. De offerte van MoveMasters die gemaakt wordt is kosteloos en een schatting. Tevens kan aan deze offerte geen rechten 
worden ontleend.


Artikel 4. Aanvaarding
1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, behoudt MoveMasters zich het recht voor de offerte of het 
aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder dat de klant hieraan enige rechten kan 
ontlenen.
2. Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt MoveMasters slechts, nadat de klant deze schriftelijk (of elektronisch) 
heeft bevestigd.
Artikel 5. Totstandkoming van de overeenkomst en werkuren
1. Elk aanbod van de opdrachtnemer is vrijblijvend en kan te allen tijde worden ingetrokken, zelfs direct na acceptatie door de 
opdrachtgever. De opdrachtnemer kan pas beginnen met de uitvoering van een opdrachtovereenkomst nadat de schriftelijke 
Algemene voorwaarden – MoveMasters
opdrachtbevestiging, inclusief de algemene voorwaarden van de opdrachtnemer, door de opdrachtgever is ondertekend en 
door de opdrachtnemer is ontvangen. Indien partijen een voorschotbetaling hebben afgesproken, zal de opdrachtnemer pas 
overgaan tot uitvoering van de overeenkomst na ontvangst van het overeengekomen voorschotbedrag.
2. Alle prijzen die MoveMasters hanteert zijn in euro’s, zijn exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals 
administratiekosten en heffingen tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
Het standaard uurtarief of andere eenheidsprijzen worden altijd exclusief BTW, heffingen, vergunningen en andere bijkomende 
kosten vermeld in offertes of op de website.
3. De totstandkoming van een opdrachtovereenkomst kan ook blijken uit andere feiten en omstandigheden, zoals het feit dat de 
opdrachtnemer al begonnen is met het verrichten van werkzaamheden voor de opdrachtgever.
4. Alle prijzen op die MoveMasters hanteert voor zijn producten of diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn 
gemaakt, kan MoveMasters te allen tijde wijzigen.
5. Eventuele tussentijdse wijzigingen in de opdracht die worden voorgesteld door de opdrachtgever kunnen alleen worden 
aanvaard door de opdrachtnemer als er volledige overeenstemming is bereikt tussen beide partijen. Deze volledige 
overeenstemming moet blijken uit een schriftelijke overeenkomst die door beide partijen is ondertekend en waarin ook de 
financiële gevolgen van de wijziging zijn beschreven.
6. Het aanbod van de opdrachtnemer is gebaseerd op nacalculatie, wat betekent dat de werkelijk gewerkte uren in rekening 
worden gebracht. Werkuren worden in hele uren berekend naar boven afgerond.
7. Na 8 aaneengesloten werkuren zal er een toeslag bovenop het uurloon gerekend worden in verband met 
onregelmatigheidstoeslag.
8. Voor de verhuisdiensten geldt er een minimale afname van drie arbeidsuren, tenzij vooraf anders overeengekomen.


Artikel 6. Facturatie en betaling
1. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, dient de betaling van facturen direct na de verhuizing te worden voldaan via 
pinbetaling. Indien betaling na ontvangst van een factuur is overeengekomen, dient deze plaats te vinden binnen 7 dagen na de 
factuurdatum, zonder enige korting of verrekening, en op de door MoveMasters aangegeven wijze en valuta, tenzij 
uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
2. Na het verstrijken van de overeengekomen betalingstermijn bevindt de opdrachtgever zich automatisch in verzuim, zonder 
dat verdere ingebrekestelling vereist is.
3. Vanaf het moment van verzuim is de opdrachtgever een rente verschuldigd van 1% per maand over het openstaande bedrag, 
tenzij de wettelijke handelsrente hoger is, in welk geval de wettelijke handelsrente van toepassing is. Alle kosten (buiten en 
gerechtelijk) die MoveMasters maakt om betaling te verkrijgen, komen vanaf dat moment voor rekening van de 
opdrachtgever. In dat geval is de opdrachtgever een vergoeding verschuldigd van ten minste 15% van het openstaande bedrag, 
met een minimum van € 150,00. Voor consumenten geldt een vergoeding van ten minste 5% van het openstaande bedrag, met 
een minimum van € 50,00. Indien de werkelijke kosten die MoveMasters maakt en zal maken deze bedragen overschrijden, 
komen deze kosten ook voor vergoeding in aanmerking.
4. In geval van liquidatie, faillissement, schuldsanering of surseance van betaling van de opdrachtgever, of een aanvraag 
hiervoor, worden de vorderingen van MoveMasters en de verplichtingen van de opdrachtgever jegens MoveMasters 
onmiddellijk opeisbaar.
5. Indien de opdrachtgever, om welke reden dan ook, één of meerdere tegenclaims heeft jegens MoveMasters, doet de 
opdrachtgever afstand van het recht op verrekening. Deze afstand van het recht op verrekening blijft ook geldig indien de 
opdrachtgever (voorlopige) surseance van betaling aanvraagt of failliet wordt verklaard.
Algemene voorwaarden – MoveMasters
6. Eventuele bezwaren tegen de hoogte van de facturen hebben geen opschortende werking op de betalingsverplichting.


Artikel 7. Verzekering
1. De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere schade en 
diefstal:
- Geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst.
- Zaken van MoveMasters die bij de klant aanwezig zijn.
- Zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd.
- Goederen.
2. De klant heeft bij afsluiting van de Overeenkomst de verplichting MoveMasters een bewijs van dergelijke verzekeringen 
te verschaffen. 
Artikel 8. Uitvoering van de opdracht
1. MoveMasters heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening te laten verrichten door derden.
2. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel 
afgesproken voorschot door de klant.
3. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat MoveMasters tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de 
overeenkomst.
4. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat MoveMasters tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, 
komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.
5. Opdrachtgever heeft de verplichting om alle benodigde informatie, gegevens, documenten en/of andere materialen die naar 
het oordeel van MoveMasters nodig zijn voor een correcte uitvoering van de verstrekte opdracht, tijdig en op de door MoveMasters gewenste wijze ter beschikking te stellen.
6. Opdrachtgever is verantwoordelijk voor de juistheid, volledigheid, betrouwbaarheid en geschiktheid van de verstrekte 
informatie, gegevens en documenten, alsmede het ter beschikking gestelde materiaal aan MoveMasters voor de uitvoering 
van de opdracht.


Artikel 9. Informatieverstrekking door de klant
1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig 
en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan MoveMasters.
2. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en 
bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
3. Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert MoveMasters de betreffende bescheiden.
4. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door MoveMasters redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of 
bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit 
voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.


Artikel 10. Hoofdelijke aansprakelijkheid klant
Als MoveMasters een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de 
volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan MoveMasters verschuldigd zijn.
Algemene voorwaarden – MoveMasters


Artikel 11. Aansprakelijkheid MoveMasters
1. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor enige schade die de opdrachtgever lijdt indien en voor zover die schade is 
veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
2. Opdrachtgever verplicht zich de omstandigheden rondom de locatie inclusief parkeerruimte, vergunningen en ontheffingen 
voor de verhuiswagens, verhuismateriaal (zoals verhuisliften) en personeel zodanig te organiseren en de te vervoeren goederen
op een zodanige manier te verpakken dat de opdrachtnemer in staat is om de opdracht schadeloos uit te voeren, mits anders 
schriftelijk afgesproken
3. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor enige schade jegens de opdrachtgever die is ontstaan als gevolg van het 
verstrekken van onjuiste informatie en/of ondeugdelijke materialen door de opdrachtgever.
4. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder mede begrepen: gevolgschade, letselschade, 
indirecte schade, gederfde winst, gemiste besparingen en welke schade dan ook door bedrijfsstagnatie van opdrachtgever.
5. Opdrachtnemer aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid jegens derden en wordt door de opdrachtgever gevrijwaard voor 
eventuele financiële gevolgen van aanspraken door derden.
6. Indien er op dezelfde locatie waar MoveMasters actief is, andere aannemers/opdrachtnemers aanwezig zijn of 
werkzaamheden verrichten, is MoveMasters niet aansprakelijk voor eventuele schades die hierdoor kunnen ontstaan. Dit 
geldt ook voor de werkzaamheden die de opdrachtgever zelf verricht. 
7. De opdrachtgever heeft een verplicht eigen risico van €250 per opdracht, indien de schade aantoonbaar is veroorzaakt door 
opdrachtnemer. 
8. Indien andere medewerkers dan die van MoveMasters helpen bij de uitvoering van de opdracht, valt eventuele schade 
veroorzaakt door deze medewerkers of aanwezige derden niet onder de verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid van MoveMasters.
9. MoveMasters kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor:
a. Schade, van welke aard dan ook, die voortvloeit uit onjuiste en/of onvolledige gegevens die door of namens de opdrachtgever 
zijn verstrekt.
b. Schade aan of door natuurlijke personen, inclusief de opdrachtgever zelf, die vrijwillig of op verzoek van de opdrachtgever 
meehelpen met de verhuizing.
c. Schade die voortkomt uit een andere uitvoering van de verhuisovereenkomst dan de door MoveMasters voorgestelde 
wijze, inclusief de verpakkingsmethode van verhuisgoederen.
d. Schade veroorzaakt door of aan verhuisliften.
e. Schade als gevolg van de aanwezigheid van items onder de verhuisgoederen waarvoor MoveMasters speciale 
maatregelen zou hebben genomen als ze op de hoogte waren gesteld van hun aanwezigheid en aard.
f. Schade als gevolg van lekkage, leeglopen of smelten van andere items die deel uitmaken van de inboedel.
g. Schade door het afsterven van planten.
h. Schade door het verlies van bankbiljetten, waardepapieren, edelmetalen, munten en penningen, edelstenen, parels, 
documenten en postzegelverzamelingen, tenzij de opdrachtgever deze items bij aanvang van de verhuizing afzonderlijk en met 
vermelding van hoeveelheid en waarde aan MoveMasters heeft overhandigd.
Algemene voorwaarden – MoveMasters
i. Het niet of niet goed functioneren van elektrische, elektronische of mechanische apparatuur na de verhuizing.
j. Risico's of schade waarbij MoveMasters de opdrachtgever heeft geadviseerd, verzocht of verplicht om een (aanvullende) 
verzekering af te sluiten en de opdrachtgever heeft nagelaten dit te doen.
k. Schade aan planten, aquariums, dieren, trappenhuizen, antiek, vloeren en muren.
l. Schade aan huisraad welke in dozen passen maar niet ingepakt zijn.
m. Schade aan elektronica die niet in originele verpakking wordt vervoerd. 
10. De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor vertragingen veroorzaakt door externe factoren zoals fileproblemen, uitloop 
van een verhuizing, slechte weersomstandigheden en verkeerd geparkeerde voertuigen. De kosten voor wachttijd zijn altijd voor
rekening van de opdrachtgever.
11. Bij het takelen van goederen is het de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever om te zorgen voor toegang tot de hijsbalk 
en een vrije doorgang voor de inboedel. Eventuele schade als gevolg van het takelen is volledig voor rekening van de 
opdrachtgever.
12. De opdrachtgever moet eventuele schades specificeren in aanwezigheid van de verhuizers en dit schriftelijk vastleggen en 
communiceren met het hoofdkantoor. De aansprakelijkheid van de verhuizers vervalt na hun vertrek en als de schade niet 
schriftelijk is vastgesteld. Eventuele schades moeten op dezelfde dag schriftelijk worden gemeld bij MoveMasters.


Artikel 12. Schade
1. De opdrachtgever moet bewijzen dat de schade rechtstreeks voortvloeit uit nalatigheid of fouten van de opdrachtnemer. De 
opdrachtnemer is alleen aansprakelijk als de opdrachtgever dit overtuigend kan aantonen. Als er geen afdoend bewijs is, is de
opdrachtnemer niet aansprakelijk voor de beweerde schade. De opdrachtgever moet relevante documentatie en gegevens 
verstrekken om de oorzaak van de schade te onderbouwen.
2. Bij schade moet de opdrachtgever altijd de originele bon sturen. Als de originele bon niet beschikbaar is, moet de 
opdrachtgever bij de leverancier een waardebewijs opvragen.
3. In geval van aansprakelijkheid van de opdrachtnemer jegens de opdrachtgever, zal het schadebedrag nooit hoger zijn dan het 
gefactureerde/betaalde bedrag dat de opdrachtgever zal betalen voor de specifieke diensten waarvoor de aansprakelijkheid is 
ontstaan. De opdrachtgever stemt ermee in dat deze beperking van de aansprakelijkheid redelijk is en een billijke en adequate 
regeling biedt voor eventuele aansprakelijkheid.
4. Als de opdrachtnemer aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten 
(beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Als de verzekeringsmaatschappij het schadebedrag niet volledig 
uitkeert, is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. De opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om de overeenkomst te beëindigen zonder enige schadevergoeding te 
betalen in geval van overmacht, staking, brand, oorlog, overstroming, natuurrampen of andere oorzaken van vertraging die 
onafhankelijk zijn van de wil van de verhuisfirma.
6. Alle afbeeldingen, foto's, kleuren, tekeningen en omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en
kunnen geen grond vormen voor schadevergoeding, gedeeltelijke ontbinding van de overeenkomst of opschorting van 
verplichtingen.
7. De opdrachtgever heeft geen recht op schuldvergelijking. De factuur moet altijd worden voldaan, ongeacht of er schade is 
ontstaan. Eventuele schade moet achteraf worden afgehandeld.
Algemene voorwaarden – MoveMasters


Artikel 13. Vervaltermijn
Elk recht van de klant op schadevergoeding van MoveMasters vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de 
aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk 
Wetboek.


Artikel 14.Vrijwaring
Opdrachtgever vrijwaart MoveMasters voor eventuele aanspraken van derden die schade lijden in verband met de 
uitvoering van de opdracht en waarvan de oorzaak aan opdrachtgever toerekenbaar is. Indien MoveMasters als gevolg 
daarvan door een derde wordt aangesproken, is opdrachtgever verplicht MoveMasters zowel buiten als in rechte bij te 
staan en onmiddellijk alle handelingen te verrichten die van hem in dat geval verwacht mogen worden. Indien opdrachtgever 
nalatig is in het nemen van passende maatregelen, heeft MoveMasters het recht om zonder voorafgaande ingebrekestelling 
zelf dergelijke maatregelen te treffen. Alle kosten en schade die MoveMasters en derden hierdoor ondervinden, komen 
volledig voor rekening en risico van opdrachtgever.


Artikel 15. Recht op ontbinding
1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer MoveMasters  toerekenbaar tekortschiet in de nakoming 
van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet 
rechtvaardigt.
2.Is de nakoming van de verplichtingen door MoveMasters niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas 
plaatsvinden nadat MoveMasters in verzuim is.
3. MoveMasters heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de 
overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, danwel indien MoveMasters kennis heeft genomen van omstandigheden 
die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.


Artikel 16. Beëindiging overeenkomst van opdracht 
1.De overeenkomst van opdracht kan door beide partijen tussentijds worden beëindigd door opzegging met inachtneming van 
een opzegtermijn van 1 maand. Opgezegd dient te worden tegen de eerste van een maand. 
2.Ingeval een overeenkomst van opdracht wordt beëindigd door opzegging, is opdrachtgever jegens opdrachtnemer verplicht 
het tot het moment van opzegging verschuldigde honorarium binnen 7 werkdagen na factuurdatum aan opdrachtnemer te 
voldoen. 
3. Ingeval van aan opdrachtgevers zijde ontstane liquidatie, en/of (aanvrage van) surséance van betaling of faillissement, 
beslaglegging indien en voor zover het beslag niet binnen 3 maanden is opgeheven, schuldsanering, enigerlei omstandigheid 
waarin niet meer vrij over het vermogen kan worden beschikt, of van welke soortgelijke omstandigheid dan ook, staat het 
opdrachtnemer vrij om de overeenkomst van opdracht met onmiddellijke ingang te beëindigen, zonder enige verplichting 
zijnerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling. De vorderingen van opdrachtnemer op de 
opdrachtgever zijn in dat geval onmiddellijk opeisbaar. 
4. Ingeval opdrachtnemer gerechtigd is de overeenkomst te ontbinden zijn de vorderingen van opdrachtnemer op de 
opdrachtgever onmiddellijk na de ontbinding opeisbaar. In dat geval is opdrachtnemer op generlei wijze gehouden tot 
vergoeding van schade en kosten daardoor ontstaan. 
5. Indien de opdrachtgever beslist de opdracht te annuleren, binnen een termijn van twee weken voordat de overeengekomen 
opdracht zou gaan starten, wordt er 50% aan annuleringskosten in rekening gebracht, Bij annulering binnen zeven dagen voor 
de overeengekomen opdracht is ten hoogste de volledige verhuisprijs verschuldigd, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.
Dit artikel gaat direct in na de bevestigingsmail.
Algemene voorwaarden – MoveMasters


Artikel 17. Geheimhouding
1. De klant houdt iedere informatie die hij (in welke vorm dan ook) van MoveMasters ontvangt geheim jegens derden.
2. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende MoveMasters waarvan hij weet of redelijkerwijs kan vermoeden 
dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan MoveMasters schade kan 
berokkenen.
3. De klant neemt alle nodige maatregelen om te waarborgen dat hij de in lid 1 en 2 genoemde informatie ook geheimhoudt.
4. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
- Die al openbaar was voordat de klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was 
van een schending van de geheimhoudingsplicht van de klant.
- Die door de klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht.
5. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een 
periode van 3 jaar na afloop daarvan.


Artikel 18. Boetebeding
1. Indien de andere partij het artikel van deze algemene voorwaarden over geheimhouding of over intellectueel eigendom 
overtreedt, dan verbeurt hij voor elke overtreding ten behoeve van handelsnaam een onmiddellijk opeisbare boete.
• Is de andere partij een consument dan bedraagt deze boete € 1.000.
• Is de andere partij een rechtspersoon dan bedraagt deze boete € 5.000.
2. Daarnaast verbeurt de andere partij een bedrag ad 5% van het in lid 1 genoemde bedrag voor elke dag dat die overtreding 
voortduurt.
3. Voor het verbeuren van deze boete is geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig. Ook hoeft er 
geen sprake te zijn van enige vorm van schade.
4. Het verbeuren van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boete doet geen afbreuk aan de overige rechten van MoveMasters waaronder zijn recht om naast de boete schadevergoeding te vorderen.


Artikel 19. Klachten
1. De klant dient een door MoveMasters geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op 
eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht 
verwachten, dan dient de klant MoveMasters daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na 
constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
3. Consumenten dienen MoveMasters uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de 
hoogte te stellen.
4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat MoveMasters in staat is 
hierop adequaat te reageren.
5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat MoveMasters  gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.


Artikel 20. Overmacht
1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van MoveMasters in de 
nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan MoveMasters  kan worden toegerekend in een van de wil 
van MoveMasters onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of 
gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van MoveMasters kan 
worden verlangd.
2. Tot de in lid 1 genoemde overmacht situatie worden ook - doch niet uitsluitend - gerekend: noodtoestand (zoals 
burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere 
derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, 
overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
Algemene voorwaarden –MoveMasters
3. Indien zich een overmacht situatie voordoet waardoor MoveMasters 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan 
nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat MoveMasters er weer aan kan voldoen.
4. Vanaf het moment dat een overmacht situatie tenminste 2 maanden heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst 
schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
5. MoveMasters is in een overmacht situatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van 
de overmacht toestand enig voordeel geniet.


Artikel 21. Wijziging van de overeenkomst
Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te 
vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.


Artikel 22. Wijziging algemene voorwaarden
1. MoveMasters is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal MoveMasters zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.


Artikel 23: Verbod op overname van personeel
Gedurende de periode waarin MoveMasters diensten verleent aan de opdrachtgever, evenals gedurende een periode van 
12 maanden na beëindiging daarvan, is het de opdrachtgever verboden om een of meerdere personeelsleden van MoveMasters in dienst te nemen of op andere wijze gebruik te maken van hun diensten. Bij overtreding van dit verbod is de 
opdrachtgever verplicht een vergoeding van € 20.000,- te betalen aan MoveMasters, onverminderd het recht van MoveMasters om nakoming te vorderen.


Artikel 24. Overgang van rechten
1.Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de 
voorafgaande schriftelijke instemming van MoveMasters.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk 
Wetboek.


Artikel 25. Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige 
bepalingen van deze voorwaarden niet aan.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt 
van wat MoveMasters bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.


Artikel 26. Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar MoveMasters  is gevestigd/praktijk houdt/kantoor houdt is exclusief 
bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
3. Opdrachtgever en opdrachtnemer zullen zich inspannen om voorafgaand aan het inschakelen van een rechter tot een 
onderlinge overeenstemming te komen.
Opgesteld op 30 september 2024

We hebben je toestemming nodig om de vertalingen te laden

Om de inhoud van de website te vertalen gebruiken we een externe dienstverlener, die mogelijk gegevens over je activiteiten verzamelt. Lees het privacybeleid van de dienst en accepteer dit, om de vertalingen te bekijken.